Onze Zweedse trigger.
Paulien en ik hebben allebei een voorliefde voor Scandinavië. Zweden vooral. Meerdere keren geweest. De natuur, het design, de stad Stockholm en natuurlijk de kleuren. We zijn beide fan.
Ik heb na een tussenjaar - de fusie van mijn reclamebedrijf was niet de juiste stap - goed nagedacht over wat nou uiteindelijk echt belangrijk is voor mijzelf. Echt alleen voor mijzelf. Dat klinkt misschien egoïstisch, maar dat is het zeker niet. Want daardoor word ik een leukere partner en vader én weer de Olaf die ik was. Niks meer even snel tussendoor, daar was ik wel klaar mee. Écht verbonden zijn met mensen. Kwaliteit. Klinkt wellicht wat idyllisch, maar fuck it. Het is tenslotte mijn tijd. En nu samen met Paulien. We hebben aan één blik genoeg. Mét natuurlijk de mooie overlap waardoor we deze sterke combinatie kunnen maken. Zoals je hebt gezien is onze website niet gericht op 1 dienst. Dit is bewust. Waarom zou je de focus leggen op 1 ding als je met 2 dingen nog meer dat werkplezier kan realiseren. Het beste van twee werelden en het vult elkaar nog aan ook.
De Zweedse filosofie Lagom past mede daardoor heel goed bij ons. We hebben beide best al wat meegemaakt. Lagom is een filosofie die streeft naar een gebalanceerd, duurzaam en tevreden leven. Het moedigt ons aan om te genieten van het leven zonder overdaad en om bewuste keuzes te maken die bijdragen aan ons welzijn en dat van de wereld om ons heen. In een moderne samenleving waar snelheid en overvloed vaak de norm zijn, biedt lagom een welkome tegenhanger die rust en tevredenheid centraal stelt. Ik hoef denk ik niet uit te leggen waarom ons dit zo pakt. Het is ook niet zo dat wij hierdoor ineens alles anders doen en goed doen, zeker niet.
Nee, het is de gedachte die we toepassen. Zoveel mogelijk. Dat lukt vaak heel goed, maar niet altijd. Oefening baart tenslotte kunst.
Fika is een centraal begrip in de Zweedse cultuur en verwijst naar een dagelijkse pauze voor koffie (of thee), vaak vergezeld van iets zoets zoals een kaneelbroodje, een koek of een stuk cake. Fika is niet zomaar een koffiepauze; het is een sociaal ritueel dat draait om ontspanning, verbinding en genieten van het moment. Het is die verbinding die wij als creatives willen als we met onze klanten een koffiemoment plannen, met onze vrienden en familie spreken en als we zitten met elkaar of met onze teamplayers. Dát spreekt ons aan. Dat is onze Zweedse trigger.
In onze eigen huisstijl zie je deze voorliefde terug. En ons logo .. weet jij al wat het is? Zo langzamerhand begint Brandski te leven, klanten vinden ons (terug). Helemaal zoals wij het willen.
Olaf van Brandski / AANGENAAM.
Benieuwd naar Brandski?
Privacybeleid / Algemene voorwaarden